شرکت گسترش خدمات هتلداری مفید (سهامی خاص) طیف گسترده‌ای از خدمات مشاوره ای را در اختیار هتل‌ها قرار می‌دهد تا هتل بتواند خود را به سطحی برساند که همیشه از اهداف و در آرزوی آن بوده است. مفید در توسعه استراتژی‌ها به دنبال ارائه راهکارهایی است که منجر به افزایش کیفیت و بهینه‌سازی مطلوب تر هزینه‌ها و درآمد مورد نظر بوده و هتل به نتایج خوبی رسیده، شهرتش افزون و راه موفقیت آن هموار گردد.
شرکت گسترش خدمات هتلداری مفید به‌عنوان یک مشاور به هتل کمک می‌کند تا از طریق یک رویکرد متمرکز، همدلانه و نوآورانه نقاط قوت کسب‌وکار شناسایی، فرصت‌ها مشخص، کیفیت ارتقاء، کارایی بهبود و اهداف به‌طور دقیق تعریف گردد.
پیاده‌سازی یک استراتژی صحیح در حوزه مدیریت درآمد یکی از ستون‌هایی است که کسب‌وکار هتل باید بر اساس آن بنا شود. مفید در حوزه مدیریت درآمد با استفاده از دانش خود، با اعمال استراتژی‌هایی برای افزایش درآمد، تکنیک‌های مدیریت بازده و مدیریت هزینه‌های عملیاتی کمک خواهد نمود تا هتل به سطح سودآوری موردنظر خود دست یابد.
مفید داده‌هایی را ارائه می‌دهد که موجب می گردد بهترین تصمیمات گرفته شود. در خدمات مشاوره هتل‌های ایران، رسالت مفید کاملاً مشخص است و تلاش می‌کند گام‌به‌گام تا رسیدن به هدف نهایی در کنار هتل باشد. رابطه مفید با هر یک از مشتریان بر اساس احترام متقابل، ارتباط و صداقت است؛ و برای هر هتل دستورالعمل اختصاصی و جداگانه‌ای وجود خواهد داشت.
مفید راهکارهایی را برای موارد مختلفی که معمولاً مدیریت هتل را با مشکل مواجه می‌کند، ارائه می‌دهد و استراتژی‌هایی را با هدف بهبود کیفیت خدمات، هدایت کارکنان، تعیین قیمت‌ها و بهینه‌سازی کانال‌های توزیع و در نتیجه دستیابی به افزایش درآمد مطلوب تدارک می‌بیند.
مفید قصد دارد تا هتل را راهنمایی نماید تا به روز بوده و هتل به شیوه‌ای رقابتی مدیریت شود. آنچه هتل غیرقابل تصور می‌داند، ممکن است با یک راهنمایی و توصیه مناسب به واقعیت تبدیل شود. مفید تلاش دارد تا کسب‌وکار هتل را به شیوه‌ای تغییر دهد که بسیار رقابتی‌تر، سودآورتر و برای مشتریان جذاب‌تر باشد.